See on Scoop.itLa Gazzetta Di Lella – News From Italy – Italiaans Nieuws

De directeur van Costa Crociere, het bedrijf waar het gekapseisde cruiseschip Costa Concordia ook toe behoort, claimt dat de boekingen bij zijn maatschappij zijn gestegen ten opzichte van 2011. Hij noemt de ramp met het gekapseisde schip een ‘enkel, tragisch ongeluk’.

 

Pier Luigi Foschi beweert dat er er ondanks de recessie en ondanks de ramp met het schip meer boekingen voor de luxe cruises zijn gedaan dan vorig jaar rond deze tijd. Het is een opmerkelijke bewering omdat de boekingen van cruisereizen over het algemeen zijn afgenomen.

 

Marketing
‘We hebben vanaf half maart onze marketingactiviteiten hervat. De boekingen zijn nu hoger dan we hadden verwacht en hoger dan een jaar geleden. De vaste klanten zijn loyaal gebleven,’ verklaart de directeur.

Hij zegt dat de ramp een wisselende impact heeft in Europese landen. ‘In Italië is er geen gebrek aan vertrouwen in Costa. Frankrijk is goed voor ons geweest. In Duitsland was er een kleine dip maar daar gaan de boekingen nu weer omhoog.’ De chef stelt dat toekomstige passagiers met vertrouwen kunnen komen: ‘Dit was een enkel, tragisch ongeluk, helaas veroorzaakt door een menselijke fout.’

 

Nieuw schip
Foschi sprak in Venetië waar het bedrijf een nieuw schip presenteerde: de Costa Fascinosa gaat de rol van de Concordia overnemen. Tijdens de doop van het schip maakte de de directeur ook bekend dat het bedrijf nieuwe veiligheidsregels gaat invoeren.

 

In Januari liep het cruiseschip vast voor de kust van het Italiaanse eilandje Giglio omdat de kapitein de hoofdkelner een plezier wilde doen door dicht langs de kust te varen. Het schip met vierduizend personen aan boord kapseisde. Hierbij kwamen 32 opvarenden om het leven, er worden nog steeds twee personen vermist.

 

Concordia-kapitein Francesco Schettino heeft momenteel huisarrest in afwachting van zijn proces. Hij is onder andere beschuldigd van het veroorzaken van schipbreuk en het te vroeg verlaten van zijn schip.

See on www.elsevier.nl

About these ads